Kolejna ekspansja polskiej firmy

W branżowej prasie można przeczytać, że znana polska firma, działająca od kilku pokoleń na rynku jubilerskim, przejęła sieć salonów z tej samej branży. Jest to już kolejna fuzja z udziałem tej firmy, która od kilkunastu lat ciągle powiększa swój udział na polskim rynku jubilerskim. Firma zasłynęła dziesięć lat temu, kiedy w jej salonach można byo kupić autorską kolekcję biżuterii. Szybko ochrzczono ją przez fachowców mianem rodzimej, czyli polskiej. Autorzy tej kolekcji korzystali dość odważnie ze wzornictwa, stylizowanego na dawną polską biżuterię, wraz z motywami narodowymi. Biżuteria taka szybko znalazła wielu kupców, a firma ogólnopolskie uznanie. Dziś w sprzedaży jest jednocześnie kilkanaście kolekcji a udział firmy w całym rynku stanowi ponad jedną trzecią. Biżuteria ta cały czas stanowi unikatowe połączenie nowoczesności z pewną dozą historii i nawiązaniem do naszej przeszłości. Polki, jak się okazało, wcale nie stronią od biżuterii masywnej i z dala pokazującej swoją masywność i określającej zamożność jej właścicielki. Takie zamiłowanie było w naszym kraju widoczne od mniej więcej trzydziestu lat i stało się polskim znakiem szczególnym, rozpoznawalnym nawet poza naszymi granicami. Na nasz rynek biżuterii weszło dotychczas kilkanaście firm zagranicznych, ale żadna nie odniosła takiego sukcesu, jak opisywana firma rodzima. Należy mieć nadzieję, że ich biżuteria nie zatraci narodowego charakteru, który wyróżnia ich biżuterię od wielu innych kolekcji, jakie się corocznie ukazują w salonach jubilerskich.